fredag 28 mars 2014

Termosmuggar - what's the deal??!!

När min farfar var missnöjd med något uttryckte han sig ofta som så "Kan man flyga till månen så borde man väl kunna [valfri handling]." Jag gillar hur han tänkte, även om jag känner att det är hög tid att uppdatera uttrycket. Månlandningar känns liksom inte så himla uppseendeväckande numera.

Kanske "Kan man backa bandet 14 miljarder år till Big Bang så borde man väl kunna [valfri handling]."
(Det är mycket Big Bang just nu, ledsen för det, det är en fas, den går snart över.)

Exempelvis skulle jag kunna säga "Kan man backa bandet 14 miljarder år till Big Bang så borde man väl kunna uppfinna en f*ck*ng termosmugg som både håller värmen och håller tätt??!!"

Förhoppningsvis är det någon som förstått vikten av detta och uppfunnit den ultimata, oläckbara, termosmuggen. Poängen är ju att man ska kunna ha den i sin handväska utan att oroa sig för att plånbok, mobil, puderdosa, iPod m m plaskar runt i ett kaffehav nästa gång man ser efter.

Om den finns därute, tipsa mig gärna.

1 kommentar:

  1. Ett tips är att avsluta kaffestunden innan du lägger undan muggen alt skaffar en väska med kaffetäta skott. (Mod.Titanic....Läcker endast in)

    SvaraRadera