söndag 30 mars 2014

STIL!

Jag lyssnar i princip aldrig på radio - tyvärr. Det finns förstås massor av bra program, men för min del få tillfällen. När jag tränar vill jag hellre lyssna på dunka dunka och i hemmet njuter jag gärna av största möjliga tystnad. Långpromenader är väl det lämpligaste tillfället för radiolyssnande, men det ägnar jag mig aldrig åt. Återstår den 20 minuter korta morgonpromenaden till jobbet. Och då händer det faktiskt att jag river av ett halvt avsnitt av det helt fantastiska programmet STIL med Susanne Ljung. Sjukt bra.

Varje avsnitt har ett tema som rör ett specifikt stilfenomen, men inslagen tenderar att avvika en del och komma in på sidospår som precis lika intressanta. På det hela taget väldigt allmänbildande och extremt underhållande för någon som gillar kuriosa. Exempelvis att James Hunt inte bara var en stilmedveten Formel 1-förare och playboy, utan även undulatuppfödare.

Alla avsnitt av STIL: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2794

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar