fredag 21 mars 2014

Den godaste räksalladen.

Jag vet att denna blogg utlovar halvsanningar och smålögner, men nu tänker jag bryta det löftet och faktiskt skriva något som är helt sant. Och det är att jag idag åt mitt livs godaste räksallad till lunch.

Denna mästerliga skapelse var inte bara en kulinarisk höjdpunkt, utan även rikligt tilltagen på alla sätt. "Mycket" och "gott". Två ord jag gärna parar ihop.

Krispiga salladsblad, saftiga räkor, spänstiga ägghalvor, små älskliga rödlöksbitar. Allt indränkt i en fyllig vinägrett. Och som kronan på verket, en avokadokräm spetsad med citron. The Pink Star of Shrimp Salads.

För den som vill prova finns den på Tures i Gallerian (ej dito i Sturegallerian, där jag f ö nyligen åt mitt livs värsta räksallad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar