lördag 15 mars 2014

Last night my shellac saved my life.

Och inte bara igår, vill jag påstå. Mitt shellac har räddat mig otaliga gånger när jag skurit lök, morot, äpple eller whatever och sluntit med kniven. Istället för att skära av mig tummen - och möjligen förblöda på köpet - har jag fått ett obetydligt hack i nagellacket. Shellac är som brynjor för mina små fingersoldater. Eller våtdräkt - oavsett hur länge man har händerna i diskbaljan försvagas inte naglarna.

Men lacket är bra för så mycket mer än skydd i köket! Det stärker naglarna så till den grad att de kan användas som verktyg eller till och med vapen. Behöver du skruva i en skruv? Inga problem - fram med pekfingret bara. Drar någon kniv? Vifta lite med kardan så springer de och gömmer sig. (Rivsår från shellacnaglar är ingen lek. De är djupa som plogfåror.)

Tänk om shellac funnits på MacGyvers tid. The possibilities!

1 kommentar: