onsdag 12 mars 2014

In the Sun.

In the Sun av Thomas Rusiak. Kanske världens bästa album. Jag tröttnar ALDRIG! (Och precis som jag känner mig lite lagom rebellisk när jag lyssnar på Nationalteaterns Livet är en fest, så känner jag mig precis lagom hård och tuff när jag lyssnar på In the Sun.)

Det märkliga med one hit wonders (i detta fall two hit wonders, vi får ju inte glömma skivan med låten Hiphopper) är att det liksom räcker. Det räcker att skapa EN riktigt bra skiva/låt/bok under sin livstid. Uppskattning och berömmelse är inte direkt proportionerligt mot produktivitet. Faktum är att det kanske snarare är ett exponentiellt samband där exklusivitet belönas.

Men nog om det.

In the Sun har även en annan förtjänst, nämligen att titeln tangerar den till filmen Into the Sun. Om jag minns rätt en hyfsad komedi om en filmstjärna som ska spela stridspilot. Det märkvärdiga med filmen är att huvudrollen innehas av Anthony Michael Hall, an original Brat Packer och en galet begåvad komiker som spelade geek i ett antal av John Hughes filmer på 80-talet.

Filmen Sixteen Candles, med honom, var jag exempelvis helt besatt av och såg tolv gånger på raken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar