torsdag 13 februari 2014

Summering av sjukskrivning.

Efter nästan tre månaders sjukskrivning (utmattning) är det nu klart att jag ska börja på 25 procent från och med måndag. En liten summering av denna tid är därför på plats:
  • Ca 1500 timmar i sängen (sovandes eller vaken) 
  • Ca 500 timmar filmer och tv-serier 
  • Ca 15 timmar motion (inklusive s k vardagsmotion) 
  • Ca 100 lussebullar (under december) 
  • Ca 10 liter chokladrelaterade godsaker 
  • Ca 4 kg och en klädstorlek i viktuppgång 
  • Ca 10 %-enheter ökad fettprocent (förtvinade muskler till följd av overksamhet)
  • Ca 20 timmar umgänge med vänner 
Med detta som facit har jag kommit till insikt om att jag dels bör umgås mer med vänner, dels bör börja träna och dels bör skaffa en hobby, då godsaker och tv-serier riskerar att ta över mitt liv och förvandla mig till Gilbert Grapes mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar