fredag 14 februari 2014

Gossip Girl Obsession Confession.

Jag tackar gud för min oändliga visdom då jag skapade denna blogg, där jag anonymt kan bikta mig och avslöja de hemskaste sanningar och hemligheter om mig själv. Ett exempel på en sådan är min lika oväntade som himlastormande besatthet av serien Gossip Girl och det liv som den skildrar.

Nyligen såg jag samtliga avsnitt av serien i ett sammanhängande GG-maraton och nu är jag mig inte längre lik. Från att aldrig ha ägnat minsta intresse åt mitt utseende och framtoning, plågas jag nu av en förtärande längtan efter att (liksom Lily van der Woodsen) sväva fram sval och elegant, klädd från topp till tå i exklusiva designerplagg och med juveler skramlande kring armar och hals.

Min förvandling är chockerande. Men trots att begäret har fördunklat mina sinnen, har jag inte helt tappat kontakten med verkligheten. Livet som välbärgad fashionista på Upper East Side må vara utom räckhåll - liksom det som crime solving akademiker i Oxford eller aristokrat i Yorkshire - men så länge det finns film finns det hopp.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar