måndag 24 februari 2014

Embarras de richesses.

Många frågar mig hur jag kan vara så otroligt snygg och fit jämt. De säger "du måste följa en dunderdiet, berätta vilken!!". Ja mina vänner, det stämmer. För att uppnå mina resultat räcker det dock inte med en diet, det krävs flera. The more the merrier, brukar jag säga. (Omväxling förnöjer, brukar jag också säga.)

Jag börjar sålunda dagen med kaffe (ökar förbränningen och minskar risken för cancer och diabetes) med mjölk (s k Mjölkbantning). Till detta vanligtvis müsli, gröt, fullkornsbröd eller något annat ur ABS-dieten (väldigt bra diet om man skippar den stipulerade träningen 6 ggr/v). 

På lunchen brukar jag välja Stenålderskost, exempelvis en matig sallad med kyckling (mycket vanligt på stenåldern,och de var ju rätt smala). Till detta bröd. (Brödet ingår dock i 90-10-dieten.) Alternativt, om jag är riktigt sugen på bröd, kör jag en Subwaydiet (den är rätt okänd, men Fat Bastard gick ner väldigt mycket med den).

Löpande under dagen tillämpar jag Jordnötssmörsdieten, Banandieten och Äppeldieten. Separat och i kombination.

Middagen tar jag lite på volley. Soppdieten, Äggdieten eller återigen min personliga favorit - Subwaydieten (vid fest gärna i kombination med Jordnötssmör och Banan, en s k Elvisdiet). 

Kvällen avslutar jag i Popcorndietens anda. 

Att följa en diet kan vara svårt, att följa fler är förstås ännu svårare. Det viktiga är att vara konsekvent och inte fuska. Därför blandar jag aldrig in dieter som LCHF eller Flygvärdinnedieten. Grunden i min kosthållning är dock Flexitarian-approachen: Nästan aldrig kött.

Lycka till!

P.S. Vid tvekan kan nästan all föda tillskrivas Blodgruppsdieten.
P.P.S. Läs mer om de olika dieterna här http://www.viktminskning.dk/ 

1 kommentar: