torsdag 24 april 2014

Tandkrämsskägg.

Detta är ju varken en modeblogg eller en skönhetsblogg. Inte heller en träningsblogg, en föräldrablogg, en inredningsblogg eller en blogg som kommenterar politiska frågor. Det är helt enkelt, för att tala med Seinfeld, en blogg om ingenting.

However, ibland kan det komma inlägg som tangerar något av ovanstående - som en del av detta ingenting, a k a den lilla världen. Exempelvis frågan om morgonrutiner, närmare bestämt när man lämpligast bör borsta tänderna. (Kategori: Skönhet)

Min morgonrutin är: frukost - tvagning - makeup - tandborstning, och har så varit så länge jag kan minnas. Old habits Die Hard. Men nu börjar jag överväga att byta plats på makeup och tandborstning.

Anledningen är att tandborstning ofta medför en del rinn och kladd. Och när man sedan sköljer bort tandkrämen och torkar sig runt munnen är all makeup borta. Au naturel, the shape of a henriquatre-skägg. Not so classy. Och att punktvis sminka sig bara runt munnen är ingen lätt sak. Det blir sällan naturligt och henriquatre will linger all day. Bättre då kanske att klara av tandborstningen redan innan man sminkar sig. Vad anser ni?

Skägg à la henriquatre. Bild från Wikipedia.







2 kommentarer:

  1. Haha! Mitt problem är att jag ibland klär mig innan jag kommer på att jag ska borsta tänderna och därför får tandkrämsstänk i form av massa små prickar på skjortan.

    SvaraRadera
  2. Du kanske också borde tänka över din rutin..;)

    SvaraRadera