fredag 25 april 2014

Billig Holiday.

Jag och Monsieur har bokat en shoppingweekend. Väldigt spontant och väldigt nära i tid, något som inte alls är min bag (de franska nerverna). När allt var klart, och såväl hjärtslag som andetag återgått till det normala, slog det mig dock att jag inte har någon kod till mitt bankkort. Den glömde jag för över ett halvår sedan och har inte "hunnit" skaffa en ny. Och för den som inte vet så är signaturköp en tämligen krånglig procedur som dessutom inte alltid accepteras av butiker (eller restauranger). Något som i sin tur är tämligen opraktiskt och begränsande om man ska på en shoppingweekend i främmande land.

Monsieur insåg dessutom att han inte hade några pengar alls. Han har nämligen inte "hunnit" sätta in sitt studiemedel (aaawwww..) på kontot. Well, prokrastinering - thy name is Camian. Eller låter det bättre med Christilla? (Alla powerpar har ju sammansatta namn, och jag vill inte vara sämre.)

Det kunde alltså ha blivit en väldigt billig shoppingsemester. Men lyckligtvis gick allt väl. Nu finns det resurser att tillgå. Behold how I return in Prada from topp till toe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar