fredag 18 april 2014

Robin Hood-frisyr.

De senaste åren har mitt hår börjat bete sig märkligt. Medan håret på vänster sida av huvudet är tjockt och friskt och växer som det ska, är håret på höger sida tunt och sprött och växer inte alls. Det är som att näringstillförseln till höger sida är strypt.

Först trodde jag att det var en mekanisk fråga; att axelremmen på min handväska skavde av håret eller att det nöttes när jag sov på höger sida. Men det verkar inte vara fullt så enkelt. Sen tänkte jag att det kanske är kopplat till en ökad stress, hårväxten kan ju påverkas av sådant. Men varför bara på ena sidan, frågar sig då vän av ordning.

Ja, det har även jag frågat inte mindre än två frisörer och två läkare. Och de har alla stått handfallna och svarslösa.

Som det ser ut nu är jag alltså dömd att för all framtid ha samma axellånga frisyr, utan möjlighet att låta håret växa ut. Eller så skaffar jag en kvinnlig version av den s k Robin Hood-frisyren (ta från de rika och ge till de fattiga) och låter det långa håret liksom svepa över det korta i någon slags konstfärdig håruppsättning.

Nedan en (spegelvänd) bild från min tid som blondin, strax före ny klipptid.


2 kommentarer:

  1. "Tid som blondin" Börjar du bli grå?För övrigt tror jag att ditt hårproblem kan vara en direkt effekt av Chem Trails.....Kolla med ditt närmaste MP-ombud.

    SvaraRadera
  2. Inte grå, men mörk. I'm going back to my roots.

    SvaraRadera