fredag 22 maj 2015

YSL - guld som glimrar.

Jag är inte en särskilt fåfäng person. Jag är inte ett dugg intresserad av makeup, och min enda ambition är en bra och täckande foundation så att jag kan röra mig fritt utomhus utan att skrämma små barn. (Tyvärr har jag inte hittat den som helt uppfyller detta än.)

Jag tycker självklart om vackra saker, men är ganska ointresserad av yta jämfört med inre egenskaper. (Monsieur undantagen. Närå, jag skämtade bara.)

Med det sagt måste jag erkänna att jag är totalt besatt av all makeup från YSL. Oh my god! Dessa ofattbart vackra förpackningar i guld(färg)! Puder, ögonskuggor, mascara, läppstift och läppglans. Jag vill ha allt. Om inte för att använda, så för att titta på.

Men trots att jag älskar, älskar, älskar deras förpackningar kan jag inte påstå att produkterna motsvarar mina förväntningar.

Den legendariska highlightern Touche Éclat har jag använt till och från i flera år, men den märks över huvud taget inte på mig längre. Frågan är om de ändrat formulan eller om det är min hy som med åldern blivit oemottaglig för finlir?

Läppstift har jag provat ett antal (de med snyggast hylsa) utan att kunna yvas över resultaten. MAC är t ex betydligt bättre, men vilka är snyggast i necessären undrar jag?? Just det - YSL! För närvarande har jag fyra, nästan oanvända men mycket vackra läppstift därifrån. Och jag vill gärna fylla på med fler.

Mitt senaste köp - och som det verkar även mitt sämsta - är två mascaror av deras klassiska märke Faux Cils. En vanlig med extra svärta, och en vattenfast. Än så länge har jag bara provat den första, och den rinner så ivrigt som ville den fly från mitt ansikte och ansluta sig till Volga. Jag rockar pandalooken varje eftermiddag.

Ja så ser det alltså ut på YSL-fronten. Men hur mediokra produkterna än är kommer jag alltid att välja YSL framför andra. For better, men mest for worse. Se, det är äkta varumärkeslojalitet!


My precious!

Nästa köp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar