söndag 10 maj 2015

Flaskdoft och annan parfym.

För en tid sedan var jag på besök hos en väninna. Varje gång jag kommer in i entrén till hennes hus slås jag av att det doftar EXAKT som i fastigheten där mina farföräldrar bodde. En doft som representerar några av mina mer angenäma minnen från barndomen. Jag skulle gärna vilja kondensera och buteljera den doften medan tid finns. Och sniffa på lite då och då.

På tal om parfym var jag på restaurang med två andra väninnor häromdagen (ja, jag är rätt poppis med loads av väninnor). När jag klev in i restaurangen kände jag en stark doft av min egen parfym - Victor & Rolfs Flowerbomb. Jag satte näsan i vädret och sniffade åt alla väderstreck i ett försök att finna källan, och när hovmästaren kom förklarade jag att min parfym vilade som en bombmatta (pun intended) över lokalen. "Doftar din parfym fisksoppa?" frågade han då.

Otroligt roligt tyckte jag och gav extra generöst med dricks. Humor ska belönas.

Fisksoppa à la V&R?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar