tisdag 12 januari 2016

Barnvagnar är hårda. Hälsenor mjuka. Kör försiktigt!

Här kommer ett inlägg som jag skrev i somras. Dock vågade jag inte publicera det då jag insåg att jag skulle bli paria bland alla småbarnsföräldrar. Men i det nya medieklimatet, där obekväma sanningar som tidigare mörkats nu får flöda fritt, tar jag bladet från munnen. I värsta fall skyller jag på trafikpolisen.

Så. Det finns tre kategorier av människor som jag har återkommande biffar med. Cyklister, Ryggsäcksbärare och Barnvagnsdragare. (Mer om det gåtfulla ryggsäcksfolket här.)

De två första har jag nog redan beklagat mig över i tidigare inlägg, men rest assured - fler inlägg will follow. Denna gång vill jag istället uppmärksamma den terror som vissa Barnvagnsdragare utsätter sina medmänniskor för. (Inte mina barnvagnsdragande vänner förstås, de uppträder oklanderligt. Men många andra.)

Barnvagnar är hårda. Jag förstår därför frestelsen att använda sin barnvagn som murbräcka i folksamlingar. Det är så lätt att utan risk för sin egen eller barnets hälsa meja ner allt i ens väg, och fellow citizens som månar om sitt fysiska välbefinnande kliver om möjligt åt sidan.

Men barnvagnshugg går igen. Om några år är det kanske ett bittert barnvagnsoffer med söndertrasade hälsenor som i kamikazestil kör sin permobil rakt in i en okoordinerad samling småttingar. (Inte jag förstås, jag uppträder oklanderligt. Men kanske andra.)

Kvinnan på bilden har inget med texten att göra.
Bild från Gelwel.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar