torsdag 28 januari 2016

My favourite things.

Jag får ofta läsarfrågor om vad jag tycker om, allt från favoritmat till favoritfilm och favoritresmål. (Närå, jag bara skämtar. Jag får aldrig frågor.)

Här kommer den i alla fall: Y. Trulys generella lista över favoritsaker:

Alléer
Fontäner
Parkbänkar (företrädesvis vid fontäner eller i alléer)
Italien (allt italienskt faktiskt)
Outfits med puffärmar, rosetter och volanger (gärna samtidigt)
Pafymen La vie est belle (jag tar tillbaka allt jag skrev - detta är min stora kärlek. vill bada i den varje dag.)
Kaffe (med mjölk!)
Croissanter (au naturel)
Bröd (i de flesta former, även sliced bread till fransmännens fasa men britternas glädje)
Parmesan
Chèvre
Fetaost
Äpplen (om de är hårda, gröna, saftiga och sura)
Jordnötssmör
Min egen müsli
Choklad (mörk, 85 procent, varken mer eller mindre)
Vampyrfilmer och -serier
Maffiafilmer och -serier
Deckarserier (brittiska)
Regn och åska (när man är inomhus)
Höstlöv

Och förstås Monsieur och Minea (The Cat).

Ps. Detta är ett inlägg som skrevs utifrån min önskan att publicera nedan videoklipp. Lite som ett sponsrat inlägg men utan att jag får något betalt från Sound of Music-stiftelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar