lördag 9 januari 2016

Desivon FTW!

Trots min höga ålder drabbas jag regelbundet av dålig hy. Och trots min långa erfarenhet av att det alltid slutar illa att pilla, kan jag inte låta bli. (Om Gud inte ville att jag skulle klösa, varför då: 1. Ge mig fingrar 2. Ge mig naglar?)

Så, när jag senast befann mig i denna situation och hysteriskt letade efter något antibakteriellt att minimera skadan med, hittade jag en bortglömd flaska desivon i badrumsskåpet. Beggars can't be choosers, tänkte jag och baddade lite. 

Nästa morgon vaknade jag ångerfull, men vid liv. "Jag får vara glad att huvudet sitter kvar och inte visar tecken på kallbrand", tänkte jag medan jag hasade mig ut till badrummet för tvagning och sminkning. Men döm om min förvåning när jag i spegeln mötte ett nära på flawless face! 

Inte långt därefter lyckades jag pilla sönder ett nagelband. Även sådant brukar resultera i en utdragen och smärtsam infektion, varför jag testade om desivonet kunde råda bot även på detta. Svaret, mina vänner, är ett rungande JA! 

I have struck gold!

Som de flesta människor som passerat 40 lider jag av en del krämpor och kroppsligt förfall. Men nu har jag återfått hoppet. Tänk om desivon hjälper mot rynkor, underbenseksem och hallux valgus också? Och - om brukad invärtes - mot dåligt minne och lårbenshalsfraktur? 

Mirakelmeducin!

3 kommentarer:

  1. Och igår, när jag var på Apoteket och skulle fylla på mitt förråd, sa de: "Vi har inte Decivon. Det kan du köpa på Ica. Vi har klorhexidin. Det är samma sak."
    Men jag ba - nej!! Decivon or die! Decivon är samma som klorhexidindiglukonat. Och tänk om det är i diglukonatet som de däringa magiska sitter?

    SvaraRadera
  2. Endast för utvärtes bruk Camilla!

    SvaraRadera
  3. Vill man vara fin får man ta lite risker.. https://www.youtube.com/watch?v=yqTTejoQVXw

    SvaraRadera