lördag 3 maj 2014

Milano!

Tjohoo, sono tornata a casa efter några dagar i Milano. Mamma Mia! Jag är så kolhydratladdad att jag är farlig för omgivningen. Som en bröd/nutella/pizza-bomb som när som helst kan brisera.

En ny bekantskap denna resa var fullkornscroissanten från McCafé. Galet god och förstås alldeles oerhört nyttig. Undrar om den finns på Kungsgatan, måste kolla detta asap.



Medan jag fokuserade på det som var ätbart fokuserade Monsieur på shoppingen. Han är en hejare på sånt och mycket mer intresserad av kläder än jag. En liten scarf var allt jag lyckades åstadkomma i världens modemecka.

Däremot är jag väldigt intresserad av att studera människor i kläder. Och jag älskar verkligen hur italienare och italienskor klär sig. Möjligen med undantag för de minimala underkläderna.

Italienare gillar små kallingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar