tisdag 6 maj 2014

Honking at Men.

Det här med hur människor signalerar olika saker, mer eller mindre medvetet, är ju väldigt intressant. Ibland funderar jag på att omskola mig till psykolog, psykiatriker eller kanske beteendevetare. Men att göra fältstudier från en parkbänk funkar också bra.

Särskilt underhållande är det att betrakta de första trevande kontaktförsöken mellan män och kvinnor. (Den konstellation jag personligen är mest bekant med.) Medan män (oftare) är lite mer rakt på, hemfaller kvinnor (oftare) åt mer subtila signaler, som att slänga med håret. (Personligen har jag aldrig lyckats använda mig av det knepet eftersom min toviga kalufs är omöjlig att slänga med. Den sitter som en hjälm.)

Enligt Monsieur är hårslängande helt enkelt kvinnoversionen av att tuta, och män borde vända sig till hårslängande tjejer i sin närhet och säga:

"Vilken tur att du slängde med håret så där, jag hade ingen aning om att du kände så för mig!"


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar