måndag 12 maj 2014

La vie en rose.

Igår när jag googlade på något (som jag nu glömt) hamnade jag på en väldigt intressant blogg. Närmare bestämt ett blogginlägg om det obestridliga, vetenskapliga faktumet att vi skapar verkligheten genom att betrakta den. (It's a quark thing.)

Hela eftermiddagen klickade jag mig igenom inlägg efter inlägg som kombinerade kvantfysik med attraktionslagen. Jag har inte varit så entusiastisk sen jag kom ner i mina smaljeans för fem år sedan. (The Law of Attraction är f ö ungefär som en diet - rena miraklet i teorin, men svårt att praktisera.)

Golly, tänkte jag. Hur är det möjligt att denna välskrivna, intressanta och ambitiösa blogg är så okänd? Det var som att hitta dörren till Narnia. (Sen insåg jag plötsligt att Blondinbella utnämnde bloggen till en ny favorit för bara några dagar sedan. Not så okänd blogg anymore alltså.)

Eftersom bloggen startade redan 2008 finns det en hel del att läsa in. Och den som inte är road av kvantfysik kan ju läsa texterna om dejting och relationer. Enligt "Bella" är dessa very SATC.

Till bloggen, ett litet smakprov: http://rosaglasogon.se/2011/07/06/vetenskapen-ger-ny-definition-pa-verkligheten/

Och så en liten trudelutt med Edith.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar