tisdag 26 juli 2016

Old time selfies. (Yours Trulys dag.)

Efter att jag hade accepterat en dag på Emirates Stadium var det inga problem att få med Monsieur på en museidag. Inte mindre än tre museer kunde jag deala till mig: Tate Britain, Tate Modern och National Portrait Gallery. Personligen är jag inte så intresserad av modern konst, gamla dammiga porträtt däremot!

Och vad kan man säga. Tillgjorda poser och självförhärligande attribut är sannerligen inget nytt för nutidens selfie-era. Det tog bara lite längre tid att få till det förr.

Sir Brook Boothby gör sitt bästa för att verka tankfull och djup.
"Här ligger jag sådär naturligt utsträckt i naturen och tänker på väsentligheter.
(Förresten, ser min rumpa stor ut i den här vinkeln?)"

Lady Elizabeth Grey vill gärna framhäva sina nyuppuffade behag.
"Gud så blek jag är! Kan vi lägga på ett filter? Och håret - gud så frissigt!
Går det förresten att göra urringningen lite djupare?"


Mer om dessa konstverk här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar