måndag 11 juli 2016

Body Combat.

Härom dagen gick jag på ett så kallat Body Combat-pass för första gången på säkert fem år. Vansinnigt fierce. Man känner sig grym och boxas i luften mot sin egen spegelbild. Jäklar vilka upper cuts jag fick in på hakspetsen, ett under att jag inte föll ihop.

En annan av deltagarna som tog mycket allvarligt på träningen var en kille som anlände helt klädd i kamouflagekläder. Min första reaktion när han klev in i rummet var "hjälp, en stridis", men så lugnade jag mig och tänkte "whatever rocks your boat". Han kanske bara ville dress for the occasion eller rollspela lite. Go into combat mode.

Ja, sen började alla veva och då fick jag annat att tänka på.

Ja ba "aktaresåruintefårsmakaknogmacka"!
Å sen ba - pow! Värsta uppercutten mitt i nyllet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar