lördag 11 juni 2016

Snow Brown.

Hy vit som snö. Fläckar röda som blod. Hår svart som ebenholts. Det skulle kunna vara en beskrivning av mina ben. (I ärlighetens namn är de inte alls håriga, men smålögner och konstnärlig frihet är ju ett motto för denna blogg.)

Bleka är de dock. Men hör och häpna, på väg till jobbet häromdagen mötte jag en tjej med ben så vita att de liksom försvann mitt framför ögonen. Det var som att titta mot två svarta hål - fast vita.

Anyways. För att slippa solarium och spraytan investerade jag i måndags i en tub lycka (old school) - brun utan sol. Helt otroligt, redan efter en smörjning var jag svagt lattefärgad och lite glittrig. I was so damn hot! (Precis som Hanzel.) I could just drink myself up! (Som trollkarlen i Indialand.)

Så nu kämpar jag på. Smörjer nästan dagligen på de kroppsdelar som kan tänkas visas upp i sommar, det vill säga armar och ben. Bålen har hittills sluppit smörj, men skulle jag drabbas av plötslig magsjuka eller grav kaloriresistens kanske det skulle kunna bli aktuellt senare i sommar.

Så nu vet ni. Projekt Solbränna är i full gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar