söndag 28 februari 2016

Krog-Bonnie och Clyde.

I fredags efter jobbet gick jag och Monsieur till Elgiganten för att leta efter en ny dator. (Min nuvarande sjunger som sagt på sista versen.) Besöket var så nedslående att jag drabbades av akut hunger, vilket krävde omedelbar omprioritering. Utan att i detalj beskriva hur och varför vi hamnade på Jensens Biffhus nöjer jag mig med att konstatera att det hände. Vi anvisades ett bord för två, bredvid ett annat par som av allt att döma kommit halvvägs igenom sin middag.

Medan vi väntade på vår mat klagade kvinnan på köttet, som uppenbarligen inte var tillräckligt genomstekt. Biffarna stektes på lite ytterligare, och de fortsatte att äta.

Så plötsligt, efter bara tio minuter, reste de sig upp, tog sitt pick och pack och gick. Spatserade helt sonika ut genom dörren. Enligt Monsieur som kan lyssna och äta samtidigt hade mannen frågat kvinnan om de skulle betala, men tydligen tyckte hon inte att det var nödvändigt. And off they went.

Ett restaurangbesök som inte slutade lika bra.
Ketchupkrig utbröt i samband med springnotan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar