måndag 27 oktober 2014

Tetrisduell.

Jag är inte särskilt ordentlig av mig, varken hemma eller på jobbet där skrivbordet ser ut som Slaget vid Bosworth (om det hade utkämpats av två pappersarksarméer).

Det finns dock en  situation då jag blir som förbytt och går in i någon slags tidy trans. Nämligen när det ska packas. Det må vara en resväska, en flyttkartong eller en påse med matvaror. Jag är helt enkelt grym på att packa platseffektivt. Monsieur - not so much. Han packar som Karl-Bertil kastar paket. Utan hänsyn till vad som ska aktas och med tankarna någon helt annanstans.

Antalet tillfällen som han lagt tomater och bananer i botten och toppat med några liter mjölk och andra hårda kantiga förpackningar är legio. Att handla med Monsieur är därför en riktig blodtryckshöjare, och efter 4,5 år börjar jag misstänka att mina förmaningar ("Mjölkpaket är hårda, tomater mjuka. Packa försiktigt.") inte kommer att leda någonvart.

Men en sak är säker, om han någon gång utmanar mig på duell så ska jag välja Tetris som vapen. He will go down in flames, that's for sure. Och då kommer han nog ångra sig.

Packa kappsäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar