fredag 24 oktober 2014

Tappade sugar.

Man ska ju inte tappa sugen, sa Tage, Men ibland gör man det. Och ibland tappar man suget. Som nu exempelvis, har jag tappat suget på mina två favoritsaker i hela världen. Mat (=egentligen allt som är ätbart och erbjuder tuggmotstånd) och tv-serier.

How can this be? Ja vem vet. Ibland händer saker bara. Det är inte ödet, Guds vilja eller ens attraktionslagen som styr. Snarare en freak accident.

Sugtappet vad gäller tv-serier började redan för en månad sedan. Varje gång jag försöker titta på något nytt vill jag kräkas av tristess. Ingen trevlig känsla. Möjligtvis kan jag pressa ner ett litet avsnitt av en krigsdokumentär, men that's it. Vad gäller mat har både min hälsosamma och min - betydligt större - ohälsosamma aptit minskat radikalt den senaste tiden. Men halsont är förstås ingen direkt aptithöjare.

Dock, i detta begärvakum som uppstått finns det ändå vissa saker som slinker ner. Klassiker som jag alltid kan återvända till när jag känner mig vilsen och undrar - Who am I?

När det gäller mat kan jag alltid njuta av ostmackor, nötsmör, godis, glass och kaffe. Och hur osugen jag än är på tv-underhållning kan jag alltid njuta av Underworld, Harry Potter, Sagan om ringen, valfri Austen-, eller Brontë-filmatisering samt Sex and the City.

Ja, och det gör jag nu. Njuter av ovan i väntan på att det åter ska kännas lockande att sätta tänderna i en ny tv-serie och en härlig pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar