tisdag 29 september 2015

Le Bomb et La Belle.

Trogna läsare vet ju att jag sedan många år använder parfymen Flowerbomb från Viktor & Rolf. (Flaskdoft och annan parfym.) Då och då har jag förstås sneglat nyfiket på någon annan, kanske rentav sniffat, men jag har aldrig känt mig lockad att byta. 

Men så i somras, när jag och Monsieur strosade runt på Le Bon Marché i Paris, provade jag en parfym som faktiskt fångade mitt intresse. Sedan dess har jag då och då passerat parfymavdelningen på Åhléns för att provdofta lite, och nyligen slog jag till. Parfymen - La Vie Est Belle från Lancôme - påminner enligt mig en del om just Flowerbomb, och tydligen finns det många som delar den uppfattningen, bland annat "Beautyful with brains" (ett namn som förpliktigar, därav den avancerade analysen):


Well, ni hör ju. Jag är urtypen för en Flowerbombbärare. Jag känner mig som en person som drabbats av midlife crisis, bytt ut sin stora kärlek mot en yngre modell och sedan - när nyhetens behag passerat - insett att det bara är en blek kopia. Samtidigt vill jag säga - it's not you, it's me! La Vie Est Belle är verkligen är underbar parfym. Men jag kan inte komma över min förra. 

Originalet och kopian. (And what's with the scarf??)
Bild: Beautyful with brains. (Hen kan inte bara skriva, utan även fotomontera.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar