lördag 20 juni 2015

Frövi - butiken som trotsar all logik.

Trots att Frövi inte kan anses vara något high-end brand, är det sannerligen inget fel på självförtroendet. När jag passerade häromdagen såg jag detta i skyltfönstret: Ett par sneakers för nästan 2000 kronor. Jag häpnade och jag gissar att både Dolce och Gabbana skulle göra detsamma om de visste. För att inte tala om Al Bundy.

Och som om det inte vore nog. När jag i mitt desperata sökande efter bekväma stövlar i våras hamnade på just Frövi, fick jag, på min fråga om öppet köp, svaret EN DAG: En dag??!! (Eller möjligen två, det var över en helg så jag minns inte riktigt.)

Vafalls? Nathalie Schuterman har en dags öppet köp, och Gabucci på Nybrogatan har tydligen inte ens det (enligt Monsieur som är lite mer informerad än jag). Men Frövi? Nä, hör hit polis - det bryts mot Jantelagen. Ett par Fröviskor med D&G-priser?? (Visserligen bara en D&G-sko. På rea. Men ändå. The nerve!)

Det kan förstås vara så att Frövi är retro och superhett. Butiken ligger ju nästan på Söder, så allt är möjligt.

Det är faktiskt ekologisk bomull i snörena. Och olvon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar